W tym artykule omówimy, czym jest call to action!

Niewiele na świecie jest rzeczy, których możemy być pewni – jedną z nich jest to, że firmy nigdy nie przestaną ze sobą rywalizować o uwagę potencjalnych klientów. Marketingowcy ciągle pracują więc nad nowymi rozwiązaniami, jak przekonać konsumentów do zakupu. Oczywiście gra słowna niezmiennie pozostaje jednym z najważniejszych elementów w tej marketingowej grze. Ok. 70% Polaków już wie, czym jest Call To Action (CTA) – nie czekaj i dołącz do nich!

Call to action, czyli wezwanie do działania

Tajemniczo brzmiący zwrot Call to action na polski możemy przetłumaczyć jako wezwanie do działania. Jest to nic innego, jak krótkie hasło znajdujące się zwykle w końcowej części tekstu, którego zadaniem jest nakłonienie czytelniki do podjęcia określonej akcji. Najczęściej pożądanym działaniem jest dokonanie zakupu produktu, ale może być to również zapisanie się do newslettera, przejście do innej zakładki znajdującej się na stronie lub wpisanie kodu rabatowego.

Korzyści płynące z Call to action

Oczywiście nie przedstawialibyśmy Wam czegoś, z czego nie płyną żadne korzyści. Jakich pozytywnych skutków możecie się spodziewać po zastosowaniu call to action, przeczytacie poniżej.

Wzrost konwersji

Czytelnicy częściej będą wykonywać czynności, do których będą zachęcani. Przede wszystkim przełoży się to na wzrost potencjału sprzedażowego firmy.

Wzrost pozycjonowania

Nie od dziś wiadomo, że wyższy współczynnik klikalności (CTR) w wynikach organicznych korzystnie wpływa na zdobycie wyższych pozycji w wyszukiwarce.

Niższe koszty reklamowe

Im skuteczniejsza i bardziej atrakcyjna dla odbiorców kampania reklamowa, tym niższe koszty. Szczególnie tyczy się to platform, które korzystają z systemów aukcyjnych takich jak Google Ads czy Facebook Ads.

Jak tworzyć treści Call to action?

Jest to bardzo proste. Można użyć prostych sformułowań, jak np.: „Nie czekaj, kup teraz!” albo „Wejdź tutaj i zobacz więcej”. Choć takie slogany mogą wydawać się staromodne, to w statystykach wciąż widać ich skuteczność. Nie zawsze więcej znaczy lepiej. Wyżej wymienione przykłady najlepiej sprawdzą się w przypadku, gdy liczba znaków jest ściśle ograniczona np. dla meta title czy meta description.

Krótkie hasła nie są jedynym przykładem CTA. W przypadku, gdy mamy możliwość wykazania się kreatywnością w postaci większego miejsca na liczbę znaków, warto zastosować metody, które mogą zwiększyć skuteczność CTA. Jakie to metody? O tym poniżej.

Przedstawienie społecznego dowodu słuszności

  • “Ok. 70% Polaków już wie, czym jest Call To Action (CTA)”to ostatnie zdanie z pierwszego akapitu tego artykułu,
  • “50% osób już korzysta z produktu X. A ty?”

Gratyfikacja rozwiązań, które i tak przewidujemy

  • “Kup odkurzacz X, a otrzymasz zniżkę na worki!”
  • “Zapłać kartą i odbierz kupon rabatowy na następne zakupy”

Wytworzenie presji czasowej

W tej konkretnej metodzie hasło może wybrzmieć na dwa sposoby:

  • pozytywny: „Dokonaj zakupów w ciągu 2 godzin, a otrzymasz dostawę gratis!”.
  • negatywny: „Ostatnia szansa na zakup – nie przegap okazji!”.

Call to action – podsumowanie

Call to action powinno być stosowane w każdym tekście, gdyż przy niewielkim nakładzie pracy możemy znacząco poprawić statystyki na stronie.

Jak w przypadku każdej kwestii należącej do dziedziny copywritingu, w CTA kluczem do sukcesu jest indywidualne podejście i dopasowanie odpowiedniej strategii.

Wezwanie do działania to bardzo prosta, ale jakże skuteczna broń w walce o sfinalizowanie transakcji. Tworząc efekt “dobrej okazji” można zatem kilkukrotnie zwiększyć wyniki konwersji.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *